Gimnazija
NIKOLA TESLA
Apatin
Blok 112 BB
(025) 773-211



 Opšte informacije

 Upis prvaka

 Nastavni planovi

 
  NASTAVNI PLANOVI
 
   
  Izborni predmeti za prvi razred
   
  Učenici prvog razreda gimnazije mogli su da izaberu dva od sledećih ponuđenih izbornih modula:
   
  1. Jezik, mediji i kultura;
  2. Pojedinac, grupa i društvo;
  3. Zdravlje i sport i
  4. Primenjene nauke.
   
   
  IZBORNI MODULI ZA UČENIKE
PRVOG RAZREDA ZA ŠKOLSKU 2018/2019.
 
  1. JEZIK, MEDIJI I KULTURA:
   
 
 Moduli Teme


 JAVNI NASTUP Uvod u program
Uzori, idoli i idolatrija - slično, a različito.
Može li se odrasti bez uzora i idola? Čemu oni služe?
Uzori i idoli današnjih mladih ljudi i njihovih roditelja - ima li razlike?
Kako se postaje idol?
Najpoznatija masovna euforija 60-tih godina 20. veka - bitlsomanija. Kako je do nje došlo?
Šta vođu čini vođom?
Vođe, uzori i idoli u različitim oblastima (politika, vojska, sport, umetnost, nauka, tehnika...) i njihov uticaj.
Da li ima vođe bez sledbenika? Kako vođe utiču na sledbenike?
Šta je konformizam, koje su njegove posledice i kako mu se odupreti.
Kakav je uticaj medija na stvaranje uzora, idola, vođa?
Vođe u prošlosti koje su promenile svet (na bolje ili nagore).
Za koga se danas u svetu može reći da je vođa? Zašto?


 KREATORI I PRIMAOCI
 MEDIJSKIH PORUKA
Mediji kao sredstvo informisanja, obrazovanja, zabave, širenja kulture, manipulacije.
Predstavljanje dece i mladih u medijima, njihova upotreba i zloupotreba.
Medijske poruke. Stereotipi. Diskriminacija. Lažne vesti. Manipulacija.
Senzacionalizam u medijima. Ugrožavanje privatnosti ljudi radi dobijanja ekskluzivnih vesti. Kultura i nekultura u medijima.
Govor mržnje u medijima.
Sloboda govora - upotreba i zloupotreba, zakonska regulativa.
Kreiranje medijskog sadržaja. Odgovornost i moralnost.
Moć uticaja i ograničenja različitih medija.
Mediji - faktor formiranja ili praćenja ukusa javnosti?
Budućnost medija.


 VREDNOSTI Šta označava kultura: način oblačenja ljudi, običaje, porodični život, obrasce provođenja slobodnog vremena, načine rada i stvaranja, religijske obrede? Primeri društva/kulture: britansko, nemačko, japansko, latinoameričko...
Vrednosti i vrednosni sudovi (dobro - loše; dobro - zlo; lepo - ružno; sveto - svetovno; korisno - štetno; prijatno - neprijatno; tačno - netačno; uspešno - neuspešno; istinito - lažno; pristojno - nepristojno; umetničko - neumetničko).
Komercijalni sadržaji u različitim medijima (reklame, skrivene poruke, poruke koje su namenjene emocijama, plasiranje robe, sadržaja, stilova života, ideja), skrivene poruke u svakodnevnom životu; vrednovanje poruka uz pomoć različitih izvora.
Vrednosti u kulturi. Kič i šund, sa stanovišta učenika.




   
   
  2. POJEDINAC, GRUPA I DRUŠTVO:
   
 
 Moduli Teme


 OD UZORA I IDOLA DO
 VOĐA I SLEDBENIKA
Uvod u program.
Šta javni nastup čini uspešnim? Saveti za uspešan javni nastup.
Verbalna i neverbalna komunikacija u javnim nastupima.
Asertivna komunikacija.
Izraz i stil govornika.
Savremene tehnike u javnim nastupima. Efekat svetlosti i zvuka na ubedljivost nastupa.
Poznati govornici današnjice.
Javni nastupi u medijima.
Moć uticaja na slušaoce javnog nastupa.
Manipulacija. Motivacioni govornici.
Konfrontiranje, sukob mišljenja, zagovaranje i pregovaranje u javnim nastupima.
Javni nastupi nekad i sad. Poznati govornici u prošlosti.
Dikcija, estetika i kultura u javnim nastupima.
Trema u javnim nastupima i način njenog prevazilaženja.


 USAMLJENOST
 ODBAČENOST
 OTUĐENOST
Sam u masi. Veliki gradovi i usamljenost. Napuštena sela i samoća starih.
Nove tehnologije -uzrok ili rešenje usamljenosti mladih.
Veliki brat i drugi rijaliti programi otuđenosti - zašto imaju veliku gledanost?
Osamljenost kao izbor. Isposnici i samoća.
Poznati odbačeni pojedinci u prošlosti - zašto ih je društvo odbacilo?
Inkvcizicija - odnos prema pojedincima optuženim za jeres. Galileo Galilej - odustajanje od uverenja radi zaštite od odbačenosti.
Rasistička diskriminacija - odbačenost zbog boje kože.
Odbačenost starih, bolesnih, siromašnih i drugačijih u savremenom svetu.
Ejdžizam - prihvaćena diskriminacija.
Solidarnost među ljudima i prihvatanje različitosti kao ravnoteža odbačenosti i otuđenosti.




   
   
  3. ZDRAVLJE I SPORT
   
 
 Moduli Teme


 SPORT I PSIHOAKTIVNE
 SUPSTANCE
Uvod u program.
Kako deluju psihoaktivne supstance na organizam mladih?
Povodi i razlozi za početak upotrebe duvana.
Uticaj duvana na fizičke sposobnosti.
Istine i zablude o alkoholu.
Sportski rezultat, alkohol i kofein.
Otvoren, verbalni, prikriveni, neizgovoreni pritisak sredine na upotrebu psihoaktivnih supstanci i mogući odgovori na njega.
Uticaj fizičkog vežbanja na odvikavanje od psihoaktivnih supstanci.
Sportsko-rekreativne aktivnosti kao vid prevencije zloupotrebe psihoaktivnih supstanci i pomoć u procesu odvikavanja.
Moć i odgovornost države, medija i sportskih klubova u zaštiti mladih od zlopupotrebe psihoaktivnih supstanci.
Sportisti i izazovi dopinga.
Profesionalni sport i zdravlje - cena pritiska da se postigne vrhunski sportski rezlutat.


 FIZIČKA AKTIVNOST I
 REPRODUKTIVNO ZDRAVLJE
Sportske aktivnosti i polna, emocionalna i socijalna zrelost.
Mediji i njihova uloga u formiranju ideala fizičkog izgleda mladih danas.
Fizička aktivnost, zadovoljstvo sopstvenim telom i intimnost.
Kako sportsko rekreativne aktivnosti deluju na naše hormone?
Povezanost fizičkog vežbanja i sportsko-rekreativnih aktivnosti sa samopouzdanjem.
Vrste fizičkih aktivnosti i njihov uticaj na reproduktivno zdravlje.
Preterano vežbanje i problem steriliteta.


 PRAVILNA ISHRANA I
 FIZIČKO VEŽBANJE U
 SPORTU I REKREACIJI

Telesna masa, struktura tela, indeks telesne mase, bazalni metabolizam.
Principi zdrave ishrane.
Ishrana mladih - namirnice koje su prema sastavu, energetskoj vrednosti i značaju neophodne za fizičke i umne napore.
Uticaj medija na izbor programa fizičkog vežbanja isuplemenata-dodataka ishrani.
Preterana mršavost i gojaznost - rizici i komplikacije po zdravlje.
Dijete i fizičko vežbanje - vrste, svrha, posledice.
Pouzdani i nepouzdani izvori informacija o fizičkom vežbanju.
Sport i rekreacija kao efikasan način za regulaciju telesne težine.
Sličnosti i razlike u ishrani i fizičkom vežbanju u sportu i rekreaciji.
Najčešći programi vežbanja, oporavka koje mladi biraju i ishrana- vrste, prednosti i nedostaci.
Ideal fizičkog izgleda, sport i rekreacija i način ishrane nekad i sad.
Najčešće zablude u vezi sa ishranom i fizičkim aktivnostima. Kako se mladi informišu o zdravim životnim navikama?




   
   
  4. PRIMENJENE NAUKE
   
 
 Moduli Teme


 UVOD U ISTRAŽIVANJE
Izrada modela "zelena kuća".
Solarni panel.
Izrada prototipova polupropustljivih membrana.
Čovek i klima.
Fundamentalne i primenjene nauke, multidisciplinarni pristup nauci.
Obrazovanje kao primenjena nauka.
Nauka i tehnologija u svakodnevnom životu.
"Zeleni principi" u savremenoj nauci.
Otkrića koja su promenila svet.
Zanimljivi eksperimenti.


 MOJ PROJEKAT Samostalna/grupna izrada projekta na odabranu temu




   
  NAPOMENA:
  Od četiri ponuđena modula učenici prvog razreda biraju dva, koja će pohađati u toku naredne školske godine. Grupe se formiraju od minimum 15 učenika.
   
 
 

Naslovna

O nama

Zaposleni

Upis

Nastava

Aktivnosti

Učenici

Dokumenta

Kontakt
 
Blok 112 BB, 25260 Apatin, Srbija
 
+ + 381 25 773 211
 
pedagog@gimnazijaapatin.edu.rs
 
Gimnazija Nikola Tesla Apatin
 
www.gimnazijaapatin.edu.rs

Gimnazija Nikola Tesla Apatin